Ivan Korčok 42 a Peter Pellegrini 37 percent. Takýto presný výsledok preferencií pri oboch top favoritoch sa podaril len agentúre SCIO https://hnonline.sk/prezidentske-volby-2024/96137045-predvolebny-prieskum-v-prvom-kole-by-vyhral-korcok-celkovym-vitazom-by-sa-vsak-nestal. V prieskume, ktorý realizovala v spolupráci so spoločnosťou MafraResearch exkluzívne pre Hospodárske noviny malo SCIO, ktorej spoluzakladateľ a hlavný analytik je bývalý politik a známy politológ Martin Klus, odchýlku menej ako 0,5 % v porovnaní s oficiálnymi výsledkami volieb.

Ako uviedol Klus “dáta sme zbierali na reprezentatívnej vzorke v období od 12. do 18. marca metódou telefonického dopytovania CATI a z prieskumu bolo zrejmé, že náskok Petra Pellegriniho, ktorý mal dlhé mesiace pred Ivanom Korčokom sa nielen zmenšil, ale sa dokonca preklopil do viac ako 5 % vedenia Ivana Korčoka, čo sa presne odzrkadlilo vo výsledkoch volieb”.

Spoločnosti SCIO namerala výsledky u všetkých kandidátov na prezidenta SR spolu s odchýlkou len 3,96 %, čo sa radí k jedenému z najpresejších prieskumov v modernej histórii Slovenska vôbec. Len pre ilustráciu druhý najbližší odhad mal odchýlku 10,52 % a niektoré agentúry mali odchýlku aj viac ako 23 %. Spoločnosť SCIO tiež v rámci daného prieskumu namerala, že líder polticikej scény sa zmenil a stranu SMER-SSD nahradilo Progresívne Slovensko https://hnonline.sk/slovensko/96137523-prieskum-progresivne-slovensko-by-predbehlo-smer-hlas-sa-dotahuje-na-veducu-dvojicu.

Klus potvrdil, že SCIO bude na báze rovnakej metodológie merať aj druhé kolo prezidentských volieb. “Dá sa predpokladať že samotný výsledok prvého kola vážne ovplyvnil nálady respondentov. Svoju rolu celkom iste zohrá aj intenzívna a napätá kampaň, ktorú pred druhým kolom zažijeme. Preto považujeme za potrebné uskutočniť nové čo najpresnejšie meranie.” doplnil Klus.

Agentúra SCIO je členom ESOMAR – Európskeho združenie pre marketingový výskum a výskum verejnej mienky a signatárom jeho prehlásenia o dodržiavaní ustanovenia Medzinárodného kódexu praktík marketingových a sociálnych výskumov. Šírenie dát a informácií je dovolené len s uvedením zdroja: Agentúra SCIO. Doplňujúce informácie sú dostupné na vyžiadanie prostredníctvom kontaktu nižšie.